zondag 3 januari 2010

NOG EVEN DOORGAAN.
Bij het onderdeel aquabrowser my discoveries en andere bibliotheekcatalogi gekeken op Zoeken.bibliotheek.nl en WorldCat. De eerst vind ik bepaald gebruikersonvriendelijk. Bij my discoveries via Zoeken.bibliotheek.nl kreeg ik een aantal titels waar ik niet echt iets mee kon. Kon er geen logica in ontdekken. WorldCat is zeer gebruikersvriendelijk, ziet er goed uit en biedt veel meer informatie.
Onze eigen aquabrowser gebruik ik tot nu toe praktisch niet in de bibliotheek. Vraag me af hoe onze klanten er gebruik van maken.

3 opmerkingen:

  1. ik vraag me ook wel eens af hoeveel collega's de aquabrowser gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij slaan veel klanten en collega's dit deel over...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De aquabrowser is aanbodgericht, bestemd voor de klant die gericht gaat zoeken in zoveel mogelijk bronnen. Moeten we niet beginnen met onze bibliotheekcatalogus als startpunt voor zoeken? Wil de klant meer, dan zou dat via een button met bijvoorbeeld de tekst "niet gevonden"? moeten. En laten we ook nog eens goed kijken naar de zoeksite van bol.com

    BeantwoordenVerwijderen