donderdag 12 november 2009

Lekker opgeschoten

Hele ochtend in Ter Apel met een klein groepje gewerkt aan 23 dingen. Coach Tineke was hierbij aanwezig en dat was superhandig.
Wiki had ik al bekeken op o.a. de site van bibliotheek Deventer,zag er mooi uit. Voor de bibliotheken dus wel bruikbaar. Googledocs is erg handig, minder vergaderen,reizen etc.
Mijn eerste reactie over Twitter is dat het wel erg oppervlakkig is. Maar ik heb er nog te weinig meegewerkt om een goed oordeel over de bruikbaarheid te kunnen geven. Ga er nog even mee door.
Aanmelden voor chatten lukte vanochtend niet. MSN kent volgens mij iedereen wel. Chatversie van Al@din is een mooi voorbeeld natuurlijk.
Podcasting vond ik leuk toegepast op de site van DOK Delft. Van YouTube heb ik meteen een filmpje van Eric Clapton op mijn blog gezet. Lekker swingen! Als bibliotheek kun je door gebruik te maken van podcasting en You Tube veel informatie aantrekkelijker aanbieden, vooral voor jeugd en jongeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten